Zagreb, 7. ožujka 2019. - U prostorijama HKD Napredak u Zagrebu održan je u organizaciji Agencije za elektroničke medije okrugli stol s predstavljanjem Preporuka za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima. U ulozi moderatorice bila je članica Vijeća za elektroničke medije Anita Malenica, a s njom za stolom: dopredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO) i predsjednica HOO-ove Komisije za ravnopravnost spolova u sportu Morana Paliković Gruden, predsjednica nacionalnog Vijeća za sport i ravnateljica Hrvatskog sportskog muzeja Danira Bilić te troje novinara, autora 11 preporuka za poboljšanje zastupljenosti ženskog sporta u elektroničkim medijima - Dea Redžić, Romana Eibl i Marina Šarec.
Nakon što je novinarski tercet izložio preporuke, uobličene i u prigodnu brošuru, dopredsjednica HOO-a Morana Paliković Gruden pozdravila je skup, pohvalila autore ovog uratka, kao i Vijeće za elektroničke medije za nastavak rada na „zajedničkom projektu“ (s HOO-om) te ukazala na akutne probleme statusa ženskog sporta:
- Trpimo stereotipe i seksizam u medijima, podzastupljene smo u upravljačkim tijelima sustava sporta, diskriminirane u odnosu na sportsku infrastrukturi i nagrade na natjecanjima - niti su uvjeti isti za bavljenje sportom, niti je zlato jednako za muškarce i žene u svim sportovima i kategorijama…
Dodala je da će predložene mjere proslijediti i drugima kako bi se iz njih izvukla što veća korist.
Predsjednica Nacionalnog vijeća za sport Danira Bilić apostrofirala je nisku razinu medijske praćenosti ženskog sporta:
- Analiza iz 2016. godine o zastupljenosti priloga o ženskom sportu na trima nacionalnim televizijama od samo 3,76 posto govori da je stanje gore nego što sam očekivala, a na temelju praćenja posljednjih Olimpijskih igara - u Riju prije dvije i pol godine, možemo vidjeti da su diskriminacija i seksizam još uvijek na visokoj razini. Ženski kolektivni sportovi kod nas jako teško egzistiraju, najgore su prošli u tranziciji iz socijalizma. Jedna od mjera za njihov boljitak svakako bi bilo i bolje medijsko praćenje jer ono što je medijski popraćeno, automatski dobiva na važnosti…
Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima, autorskog terceta Redžić, Eibl, Šarec: povećanje udjela ženskog sporta u medijima na 10 do 12 posto kroz četverogodišnje razdoblje, izjednačavanje prezentacije ženskog sporta s muškim, angažiranje u medijima novinara zainteresiranih za ženski sport, angažiranje više žena u sportskim redakcijama, izbjegavanje rodnih stereotipa i seksizama, uspoređivanje u emisijama koje se bave nejednakošću, ukazivanje na profitabilnost prijenosa ženskih natjecanja, bolje korištenje marketinškog potencijala sportašica, bolja suradanja sa sportskim savezima, promoviranje ženskog sporta kroz sportske priče i fenomenološke teme te uspostava medijskog konsenzusa o praćenju ženskog sporta. (hoo/vk)